Pagina's

vrijdag 21 juni 2013

UPDATE: Panda Cloud Systems Management

Onze bedrijfsoplossingen zijn constant in ontwikkeling, zo ook onze RMM oplossing Panda Cloud Systems Management. Aan de nieuwste versie hebben we Wake On Lan toegevoegd, de monitoring en ticketing features zijn verbeterd, er zijn branding mogelijkheden voor service providers en er kunnen rollen aan gebruikers toegewezen worden.

Door de laatste update heeft u nu nog meer mogelijkheden en is de oplossing eenvoudiger in gebruik geworden.

Ticketing verbeterd

Nu kunt u snel en centraal op alle verzoeken van eindgebruikers reageren.


De nieuwe update stelt u in staat in slechts een aantal klikken te reageren op incidenten van eindgebruikers. Daarna kunt u een ticket aanmaken vanuit de Web Console en deze toewijzen aan een technicus.

Daarnaast is er de mogelijkheid om een prioriteit aan tickets te koppelen. Technici ontvangen een e-mailnotificatie als ze deze optie aan hebben staan in hun profielinstellingen.





Wake On Lan

Wake On Lan biedt volledige controle op afstand over apparaten die online en offline zijn. U kunt nu apparaten opstarten, taken uitvoeren en zodra deze uitgevoerd zijn deze apparaten weer afsluiten.



Vanuit de agent kunt u direct zien welke apparaten offline zijn en deze opstarten. Dit biedt, naast het vereenvoudigde gebruik, ook een reductie in de kosten. Het is nu niet meer nodig om apparaten aan te hebben staan om ze te kunnen beheren.

Wake On Lan kan gebruikt worden als toevoeging op energy policies en patch management policies: Start apparaten op » voer taken uit » sluit apparaten weer af.

Wake On Lan gebruiken is eenvoudig, verbind met een online apparaat en start daarvandaan andere apparaten in het LAN op.

Monitoring verbeterd

Naast de toegenomen gebruiksvriendelijkheid van de monitors in Panda Cloud Systems Management zijn er ook meer opties aan de monitoring feature toegevoegd. Een wizard leidt beheerders door het proces. In slechts 4 eenvoudige stappen kan er een monitor ingesteld worden.


Nieuwe monitoring opties

Processen: Monitor gevaarlijke of niet gewilde processen en koppel hier een automatische actie aan: "Ik wil niet dat eindgebruikers minesweeper spelen". Definieer een automatische reactie; stop het proces (maak een script dat het proces stopt) » stuur een e-mail naar de beheerder » etc.

Software: Maak meldingen aan en monitor softwarepakketten om te kijken of ze geïnstalleerd, gedeïnstaleerd of veranderd zijn. Er kunnen tickets aan gekoppeld worden om de beheerder te notificeren.

Bestanden en mappen:  Laat alerts afgaan als bestanden / folders boven of onder een gedefinieerde grootte komen.

Security Center: Word op de hoogte gebracht als eindgebruikers deze optie aan of uitzetten.

Meer monitors voor MAC: Processen en CPU

Stuur tickets aan uw helpdesk: E-mailonderwerpen kunnen nu aangemaakt worden. Zo kunt u tickets naar uw externe helpdesk sturen.


Branding voor Service Providers

Partners hebben de mogelijkheid een gepersonaliseerde en professionelere look & feel aan hun klanten te bieden.



Personaliseer rapporten en de agent. Zowel het logo als de tekst, die in de agent aan de eindgebruiker getoond worden, kunnen gepersonaliseerd worden.

Rapportages van een bepaalde periode.

CPU, geheugen en apparaat uptime worden nu gemeten met dagelijkse gemiddelden en over een bepaalde periode (dagelijks, wekelijks en maandelijks) in een grafisch format getoond.



Dit geeft uitstekend inzicht in de evolutie van een netwerk / klantenaccount over een langere periode.

Benchmarken:  Kan verbeterde uptimes aantonen vanaf de startdatum van een gecontracteerde dienst en de noodzaak voor meer proactieve diensten onderbouwen.Verlagingen in prestatie kunnen de noodzaak voor updates / upgrades in hardware identificeren en onderbouwen.

Rollen

Controle op microniveau van wat gebruikers kunnen zien, acties die zij kunnen nemen etc.


Deze functie is eenvoudig te implementeren en vooral interessant voor IT afdelingen en Service Providers die meerdere technici in dienst hebben.


Management vanuit iOS (vanaf juli)


U zult vanaf juli de mogelijkheid hebben uw gehele netwerk te beheren vanaf een iOS apparaat. Screenshots, Meldingen ontvangen, Quick jobs uitvoeren (software implementatie etc), Command shell.















De update is vanaf 24 juni automatisch operationeel. Indien u vragen heeft naar aanleiding van het bovenstaande, kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via: internalsales@nl.pandasecurity.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten